Czym jest remarketing w Google AdWords?

Remarketing jest jednym z rodzajów kampanii AdWords. Często zastanawiamy się co to jest ten remarketing, na czym polega i jakie niesie ze sobą korzyści?

Jest to jedna z najbardziej popularnych metod dotarcia do klienta. Kampania remarketingowa umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę, aplikację mobilną lub podały swój adres e-mail. Jeżeli użytkownik opuści naszą stronę i nie dokona zakupu produktu, remarketing pomoże nam ponownie nawiązać kontakt z klientem, poprzez wyświetlenie trafnej reklamy, w czasie kiedy przegląda strony internetowe, korzysta z aplikacji mobilnych lub wyszukiwarki Google.

Przykład zastosowania:

  • Przypominanie osobom, które odwiedziły stronę np. ponad 2 miesiące temu
  • Pokazanie innych produktów, które można kupić po zakończonej transakcji zakupu
  • Powiadomienie użytkowników o nowej promocji
  • Reklama dedykowana dla użytkowników, którzy weszli na określoną podstronę, np. reklama naszej książki „Latający Dywan” wyłącznie dla osób, które odwiedziły podstronę „książki-fantazy.html”.
  • Dedykowane reklamy tylko dla mieszkańców określonego miasta/województwa (większa akceptacja reklamy zawierającej tekst z regionalnymi zwrotami).

Rodzaje remarketingu:

  • Remarketing standardowy – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które przeglądają witryny i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.
  • Remarketing dynamiczny – wyświetlane są reklamy odpowiednich produktów/usług, które użytkownicy oglądali na Twojej witrynie.
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które korzystały z Twojej aplikacji mobilnej lub witryny komórkowej.
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce – tzw. RLSA, wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.
  • Remarketing wideo – wyświetlanie reklam osobom, które dokonały interakcji na naszym filmie lub kanale YouTube (reklamy wyświetlają się w trakcie korzystania z YouTube, przeglądania filmów, witryn lub aplikacji w sieci reklamowej).
  • Remarketingowe listy adresów e-mail – dzięki funkcji kierowania na listę klientów możesz przesłać listę adresów e-mail otrzymanych od kupujących. Kiedy użytkownicy zalogują się w wyszukiwarce Google, YouTube lub Gmailu, możesz wyświetlić im reklamy.

remarketing obrazek

Wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły naszą stronę internetową nakłania do powrotu na naszą witrynę i dokonania zakupu lub konwersji. Dzięki kampanii jesteśmy w stanie zbudować długotrwałą relację z klientem, gdyż wyświetlanie reklam graficznych ma znaczący wpływ na dokonywanie wielu decyzji przez użytkowników.

Autor wpisu: | 2017-08-24T14:36:35+01:00 Październik 21st, 2016|Nowości w Google, Wszystkie|

Autor wpisu:

Monika Zielińska
Marketing Manager, specjalizuje się w koordynacji działań promujących marki w sieci, mi.in. poprzez content marketing, SEO oraz kampanie sponsorowane.