Na czym polega pozycjonowanie stron w Google cz.2

Część 2

O co chodzi z tym contentem?

Content to od jakiegoś czasu bardzo modne w świecie marketingu słowo. Jeśli zastanawiasz się dlaczego i o co tyle hałasu, koniecznie przeczytaj kolejną część naszego artykułu dotyczącego pozycjonowania.

Content, kontent czy też po prostu treści na twojej stronie/blogu/portalu to jeden z kluczowych elementów decydujących o jej pozycji w wyszukiwarce. Przeanalizujmy krótko dlaczego jest to tak ważne. Twoi klienci codziennie wyszukują w Internecie przedmiotów, usług i wszelkich innych informacji. Oczywiście chcesz aby wyszukując trafili właśnie na twój adres. Jeszcze parę lat temu wystarczyłoby podpiąć do strony kilka linków, teraz algorytmy wyszukiwarek są znacznie bardziej inteligentne, a ich głównym celem jest dostarczenie użytkownikowi jak najbardziej wartościowych treści. Dlatego właśnie, aby pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania, musisz zacząć dostarczać takich właśnie wartościowych, merytoryczny a przede wszystkim autorskich treści.

Ile mam napisać?

To częste pytanie. Odpowiedź jest prosta: JAK NAJWIĘCEJ.

Nie wierzysz, że można pisać o wszystkim? Są na to żywe dowody, które zawstydzą nie jednego copywritera.

Szewc24.pl ze swoją zatrważającą ilością treści na stronie wywalczył sobie mocną pozycję w Google: 81 fraz, wyświetla jego stronę w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, 292 frazy w TOP 10, a 2,3 tysiąca w TOP 50.

Kolejnym mistrzem treści jest hydraulik.poznan.pl, którego sama strona główna liczy około 30 tysięcy znaków. Efekt? Użytkownicy szukający usług hydraulicznych na pewno na niego trafią. Aż 45 fraz wyświetla tą stronę w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, 294 frazy wyświetlają ją na pierwszej stronie wyszukiwarki. W TOP 50 traficie na nią wpisując jedną z aż 1,7 tysiąca fraz kluczowych.

Skoro już wiemy że się da, to co dalej?

Zaczynamy pisać ?

Najważniejsze jest to, aby treści były unikalne, kopiowanie ich z innych stron może tylko zaszkodzić pozycji twojej witryny w wyszukiwarce. Zdania ekspertów na temat optymalnej wartości nasycenia tekstu słowami kluczowymi są podzielone. Zwykle wartości te wahają się w obrębie 3-5 %, tak więc na sto słów tekstu, twoja wybrana fraza kluczowa powinna pojawić się w nim 3-5 razy. Zbyt duża ilość, sztucznie wciśniętych fraz kluczowych nie spodoba się ani użytkownikom, ani wyszukiwarce.

Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na atrakcyjność treści dla wyszukiwarek jest jego odpowiednia długość. Oczywiście w tej kwestii nadal sprawdza się zasada: im więcej tym lepiej. Jednak w wynikach wyszukiwania jako pierwsze pojawiają się treści, które mają min. 2000 słów.
Pamiętaj, że konsumenci skanują teksty w Internecie, dlatego warto rozdzielać je nagłówkami mniej więcej co 300 słów. Jest to również bardzo pomocne dla oceny treści przez Google. Bardzo ważna jest również atrakcyjność i przydatność tekstów. Przy opisach usług czy produktów warto podkreślić jakie korzyści odniesie kupujący, oraz wspomnieć o benefitach np. bezpłatnej dostawie. Oczywiście wszystkie te zabiegi należy stosować z umiarem. Szczególnie ostrożnie należy się posługiwać treściami nawołującymi bezpośrednio do zakupu. Dziś już nie działają na użytkowników nachalne wezwania sprzedażowe – „Kup to u nas natychmiast”, mogą one wręcz przynieść odwrotny od zamierzonego skutek.

Content to nie tylko treść!

Oprócz tekstów, które niewątpliwie są konieczne do odniesienia sukcesu w pozycjonowaniu strony, nie należy zapominać o innych formach contentu. Należą do nich wszelkiego rodzaju infografiki, zdjęcia i oczywiście, rosnące w siłę materiały wideo. Mimo, że na polskim rynku to wciąż raczkujący trend, na pewno warto w niego inwestować. Według danych udostępnionych przez Web Video Marketing Council, w Stanach Zjednoczonych 96 % firm z sektora B2B angażuje się w działania video content marketingu.

Podsumowując, tworząc ciekawy, merytoryczny i przydatny content w znaczy sposób wpływasz na widoczność twojej witryny, sklepu czy bloga w Internecie. Ponadto, dobrze przemyślany content marketing, to obecnie najlepszy sposób na zbudowanie trwałej i silnej więzi z klientem.

Jeśli nie czytałeś poprzedniego artykułu dotyczącego elementów optymalizacji strony pod SEO, zachęcamy do lektury.

Autor wpisu: | 2017-09-05T12:08:23+01:00 Wrzesień 5th, 2017|Pozycjonowanie SEO, Wszystkie|

Autor wpisu:

Monika Zielińska
Marketing Manager, specjalizuje się w koordynacji działań promujących marki w sieci, mi.in. poprzez content marketing, SEO oraz kampanie sponsorowane.