Na czym polega pozycjonowanie stron w Google

Część 1

Pozycjonowanie, seo, optymalizacja stron – w sieci możemy znaleźć setki artykułów i poradników pozycjonowania. Bardzo łatwo utonąć w gąszczu tych informacji, dlatego wraz z zespołem New Idea przygotowaliśmy dla was cykl informacji w pigułce, które pomogą Wam zrozumieć na czym polega pozycjonowanie w Google.
Zacznijmy od porządków wewnątrz witryny, które są podstawą wszelkich działań z zakresu SEO.

Działania wewnątrz, czyli optymalizacja strony pod wyszukiwarki:

  1. Metatagi

Title, Description i inne metatagi powinny być indywidualne dla każdej podstrony i zawierać słowo kluczowe pokrywające się z adresem URL i nagłówkami. Ponadto powinny one być pobierane automatycznie z nagłówków i opisów produktów. Należy pamiętać o ich odpowiedniej długości (Title < 60 znaków, Description < 150 znaków)

Bardzo ważne są również tagi dla social media, takie jak: Open Graph, Twitter Cards, Google Plus Publisher i Schema.org –umożliwiają one rozszerzenie opisów w SERPach i zwiększenie współczynnika klikalności.

  1. Integracja z social media.

Witryna powinna zawierać np.widget umożliwiający polubienie lub udostępnienie zawartości na portalach społecznościowych.

  1. Nagłówki

Nagłówki powinny być odpowiednio rozmieszczone w strukturze HTML od <h1> do <h6>, a także zawierać odpowiednie elementy według hierarchii. Przykładowo w sklepie internetowym byłaby to: nazwa sklepu, kategoria produktu, typ, marka, nazwa itd. Powinny one również zawierać słowa kluczowe oraz nazwy kategorii pokrywające się z adresem URL i metatagami.

Ważne! Należy pamiętać o odpowiedniej ilości nagłówków na każdej podstronie (co za dużo to nie zdrowo) i zasadzie tylko jednego nagłówka H1.

  1. Nazwy produktów

Powinny być czytelne dla użytkownika, unikatowe, zwięzłe i zawierać najważniejsze informacje wyróżniające je od innych. Wszystkie nazwy powinny być tworzone według tego samego schematu.

  1. Ułatwienie indeksacji witryny

Należy dodać mapę strony (np.sitemap.xml i robot.txt) i zastosować jej automatyczną aktualizację.

  1. Tekst alternatywny dla obrazków „ALT”

Każdy obrazek na stronie powinien zawierać tag, opisujący jego zawartość.

  1. Linkowanie wewnętrzne

Powinno być jasne i intuicyjne dla użytkownika. Przykładem takiej struktury nawigacyjnej jest nawigacja okruszkowa (ang. breadcrumb)

W sklepach online, na stronach produktów warto umieścić odpowiednie boksy, zawierające linki do powiązanych produktów. Mogą być one skojarzone na podstawie:

  • poprzednio dokonanych zakupów
  • tej samej marki, typu produktu, rodzaju opakowania, kategorii itp.
  1. Przyjazne adresy URL

Adresy stron produktów powinny być zrozumiałe dla użytkownika i wyszukiwarki. Poza domeną, powinna zawierać kategorię w której się znajduje i czytelną nazwę produktu. Słowa powinny być oddzielone myślnikiem.

Przykład:

  • Zły URL: http://www.twojadomena.pl/col-s68-na_prezent/id_prod-6293/pl/5WV-7IzindY/jKBaH7HZeS4J
  • Dobry URL: http://www.twojadomena.pl/kategoria/marka/nazwaproduktu.html
  1. Struktura i składnia HTML powinna być zgodna z wytycznymi W3C
  2. Witryna powinna być kompatybilna z urządzeniami mobilnymi.

Najlepszym sposobem jest stosowanie responsywnego layoutu, ale można również zrobić dwie wersje strony: na urządzenia mobilne i desktopowe.

  1. Witryna powinna być dodana i zweryfikowana w Google Search Console oraz monitorowana przez Google Analytics.
  2. Witryna powinna zawierać przekierowanie na WWW lub bez WWW.
  3. Wielkość podstron powinna być możliwie najmniejsza, dlatego nie warto przesadzać z ilością kodu JavaSpript i CSS. Dobrą praktyką jest stosowanie zminimalizowanych (skompresowanych) wersji różnych elementów. Można też zastosować kompresję po stronie serwera (gzip) oraz cache’owanie po stronie przeglądarki aby szybciej się wczytywały. Obrazki powinny być optymalnej wielkości z zastosowaniem optymalnej kompresji (JPG,PNG). Czcionki najlepiej ładować lokalnie z własnego serwera. Należy również zwrócić uwagę aby pliki Javascript i CSS nie blokowały renderowania strony. W tym celu zwykle stosuje się ładowanie tych plików na końcu struktury HTML, lub ładuje asynchronicznie.
  4. Linki kierujące do zewnętrznych witryn powinny zawierać atrybut „nofollow”

W kolejnej części poruszymy temat treści, czyli Content marketingu, który ma ogromy wpływ na pozycjonowanie strony.

Autor wpisu: | 2017-08-30T14:50:33+01:00 Lipiec 11th, 2017|Pozycjonowanie SEO, Wszystkie|

Autor wpisu:

Monika Zielińska
Marketing Manager, specjalizuje się w koordynacji działań promujących marki w sieci, mi.in. poprzez content marketing, SEO oraz kampanie sponsorowane.