Remarketing jest jednym z rodzajów kampanii AdWords. Często zastanawiamy się co to jest ten remarketing, na czym polega i jakie niesie ze sobą korzyści?
Jest to jedna z najbardziej popularnych metod dotarcia do klienta. Kampania remarketingowa umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę, aplikację mobilną lub podały swój adres e-mail. Jeżeli użytkownik opuści naszą stronę i nie dokona zakupu produktu, remarketing pomoże nam ponownie nawiązać kontakt z klientem, poprzez wyświetlenie trafnej reklamy, w czasie kiedy przegląda strony internetowe, korzysta z aplikacji mobilnych lub wyszukiwarki Google.
Przykład zastosowania:
- Przypominanie osobom, które odwiedziły stronę np. ponad 2 miesiące temu
- Pokazanie innych produktów, które można kupić po zakończonej transakcji zakupu
- Powiadomienie użytkowników o nowej promocji
- Reklama dedykowana dla użytkowników, którzy weszli na określoną podstronę, np. reklama naszej książki „Latający Dywan” wyłącznie dla osób, które odwiedziły podstronę „książki-fantazy.html”.
- Dedykowane reklamy tylko dla mieszkańców określonego miasta/województwa (większa akceptacja reklamy zawierającej tekst z regionalnymi zwrotami).
Rodzaje remarketingu:
- Remarketing standardowy – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które przeglądają witryny i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.
- Remarketing dynamiczny – wyświetlane są reklamy odpowiednich produktów/usług, które użytkownicy oglądali na Twojej witrynie.
- Remarketing w aplikacjach mobilnych – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które korzystały z Twojej aplikacji mobilnej lub witryny komórkowej.
- Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce – tzw. RLSA, wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.
- Remarketing wideo – wyświetlanie reklam osobom, które dokonały interakcji na naszym filmie lub kanale YouTube (reklamy wyświetlają się w trakcie korzystania z YouTube, przeglądania filmów, witryn lub aplikacji w sieci reklamowej).
- Remarketingowe listy adresów e-mail – dzięki funkcji kierowania na listę klientów możesz przesłać listę adresów e-mail otrzymanych od kupujących. Kiedy użytkownicy zalogują się w wyszukiwarce Google, YouTube lub Gmailu, możesz wyświetlić im reklamy.
Wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły naszą stronę internetową nakłania do powrotu na naszą witrynę i dokonania zakupu lub konwersji. Dzięki kampanii jesteśmy w stanie zbudować długotrwałą relację z klientem, gdyż wyświetlanie reklam graficznych ma znaczący wpływ na dokonywanie wielu decyzji przez użytkowników.